ZAŚLEPKI I ZATRZASKI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baloo
    Drive
    • 2006
    • 57

    ZAŚLEPKI I ZATRZASKI

    Maicroft, umie pukał właśnie przy wyrobionych gumkach stabilizatora szczególnie jak podjeżdzałem pod krawężnik lub na niektórych nierównosciach. Także przy tym małym przebieu raczej gumki stabilizatora
    baloo
  • MARCUS
    Ambiente
    • 2005
    • 230

    #2
    ZAŚLEPKI I ZATRZASKI

    Muszę wyjąć mechanizm wycieraczek do nasmarowania bo się zaciera.
    Pytałem po okolicznych sklepach o zatrzaski podszybia i o kapturki zasłaniające mocowanie ramienia wycieraczki - ale nic takiego nie mają - dlatego może ktoś mi pomoże i odpowie mi jakto zdjąć i wyjąć aby tego nie zniszczyć i żeby się to nadawało do ponownego użytku. Jak zdjąć ramiona wycieraczek - pytam bo przy moim poprzednim samochodzie była to droga przez mękę i zakończyla się wymianą wszystkiego co miało z tym mechanizmem wspólnego.

    MARCUS

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zdejmowalem to ostatnio. Najpierw metoda reczne, potem mlotkiem, a w koncu jak juz lecialy na projektanta roznie @#$%^ pojechalem do kolegi do warsztatu i te ramiona zdjalem przy pomocy sciagacza do lozysk. Same kapturki z oslony sruby maja takie wyciecie na srubokret, trzeba delikatnie podwazyc schodzi, potem klucz 13.

      W podszybiu sa takie dwie zasklepki, ALE ICH NIE RUSZAMY TO DLA ANGOLI.

      Jak to mamy to potrzebujemy torxa, 35 lub 40 juz nie pamietam. Nim odkrecamy caly mechanizm i cos tam potem jeszcze. Podszybie jest na wcisk i ono jest wkladane w uszczelke pod szyba w taki rowek, trzeba podciagac jakby pionowo w gore.
      Przewod do spryskiwczy potem mozna odlaczyc, najlepiej ten glowny.

      Sam mechanizm wychodzi, ale najpierw moim zdaniem trzeba wykrecic taka blaszke w tym kanale gdzie jest silnik, ona jest na dwie nakretki "10-tki" Potem to wychodzi bez przeszkod.

      Same tulejki maja 'segery' i wychodza z mniejszym lub wiekszym problemem.

      A teraz hint Jak bys chcial zdjac te ramiona mechanizmu z trzpienia silniczka, to zaznacz sobie pozycje, bez tego to potem zaczyna sie jazda, jak wycieraczki zamiast w gore jada w dol :lol:

      Generalnie jakby mi przyszlo to drugi raz robic, to 2-3 godz i mam, a tak robilem z 8, bo jeszcze stwierdzilem ze juk juz to rozebralem to pomaluje co sie da.

      Potem uzylem duzo smaru i poskladalem calosc. Minely 3 tygodnie i dziala bez problemu, co ciekawe oska ktora zardzewiala to byla ta blizej osi samochodu i nosila oznaczenie z Golfa IV i znaczek VW. Ta ze Skody byla cala i ani sladu rdzy w niej.

      Troche zakrecilem opis, nawet bardzo ale sadze ze sobie poradzisz. Nie mam zadnych fotek, bo wtedy nie mialem akurat przy sobie aparatu, wiec tylko taki suchy opis.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • JPS1972
        Ambiente
        • 2005
        • 247

        #4
        A może jednak ktoś wie, gdzie można kupić zaślepki na podszybie?
        Pozdrawiam
        Jacek

        Komentarz

        • MARCUS
          Ambiente
          • 2005
          • 230

          #5
          Dzięki Maicroft za porady, będę uważał na te ramiona i ich położenie, ale jeśli chodzi o podszybie to moja Octa jest z 98 roku i ma po trzy zatrzaski (wyglądają jak duże wkręty(25-30mm) z małum nacięciem pod wkrętak krzyżowy) - zresztą co ciekawe podobnie jest w książce "Skoda Octavia" autorzy - Mario Rene Cedrych i Jiri Schwarz
          na str 257, ale opis jest żaden, nawet budowa nie jest przyzwoicie opisana.
          Zresztą cala ta książka jest do bani, i nie jest to poradnik w pelnym tego słowa znaczeniu.
          No i w sobotę czeka mnie ta "zabawa" z tym mechanizmem - oby się udało bez problemów.

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Ja ściągałem u siebie ramiona 2x ale nie widze z tym żadnego problemu raz udało mi sie wyciągnąć mechanizm wycieraczek i nasmarowąć a drugim razem kupiłem nowy bo stary przy wybijaniu go młotkiem poprostu się troszke zgioł . Nowy wyglada troszkę inaczej widac że ulepszyli jego budowe.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • aciu
              Rider
              • 2005
              • 685

              #7
              Zamieszczone przez JPS1972
              A może jednak ktoś wie, gdzie można kupić zaślepki na podszybie?
              ja kupowałem w ASO, jedna chyba kosztowała 8pln

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                MARCUS, Ale tych duzych zatrzaskow wlasnie wogole sie nie tyka, chyba ze przed liftem bylo inaczej.

                Mechanizm zawsze da sie rozlozyc bez mlotka trzeba tylko imadlo. A jak juz to nie pomaga to w 99% upalilo sie uzwojenie silnika i mozna kupic nowy komplecik, bo jak przy pomocy imadla nie mozna obkrecic tych tulejek to silnik tez nie dal rady na 100%
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • MARCUS
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 230

                  #9
                  ZAKOŃCZENIE

                  No i dobrałem się do tego podszybia, u mnie jest siedem zatrzasków po trzy na każdej połówce i jeden na środku który trzyma obie połówki. Trochę to potrwało zanim rozgryzłem sposób odpinania , ale udało się.
                  Najpierw trzeba grzybka złapać i ciągnąc odkręcać, jak wyjdzie prawie całyto zluzuje dolną część zatrzasku ktury wychodzi w całości (warto prysnąć troche WD-40 to lepiej i łatwiej będzie się odkręcać).
                  Dzięki Maicroft - uważałem przy wydobywaniu tego cacka, robiłem wg wskazówek, ale ośki tak były zapieczone że trzeba było je wybić (co prawda z trudem się obracały za to wyjść zapierona nie chciały i nic ne dało pobijanie przez klocek) i tak to mam do wymiany obie ośki i jedno ramię. Za to ramię to powinien beknąć poprzedni właściciel bo ząbków wcale nie było. W tych tulejkach to było takie coś co raczej przypomonało cement niż rdzę czy stary smar. To cud że to się jescze poruszało!
                  Teraz czekam na części, poskładam i zobaczymy czy to bedzie działało jak trzeba

                  [ Dodano: Pon 01 Maj, 06 22:38 ]
                  Poskładałem ,nasmarowałem jak trzeba , zamontowałem , pozakładałem nadszybia i zatrzaski - i działa i to jeszcze jak - wycieraczki bigają jak nigdy dotąd. I to dzięki Wam klubowicze OCP, to dzięki waszym poradom i wskazówkom udało to się bezproblemowo zrobić.

                  MARCUS

                  Komentarz

                  • jaro2341
                    Classic
                    • 2011
                    • 33

                    #10
                    zaślepki holageny

                    witam mam pytanko jak zdjąć zaślepki halogenów w o 2

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11007
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      pociągnąć, ale z wielką mocą...
                      albo nawet kombinerkami
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • zbigzydecki
                        Drive
                        • 2010
                        • 43

                        #12
                        Zamieszczone przez JPS1972
                        A może jednak ktoś wie, gdzie można kupić zaślepki na podszybie?
                        Ja kupiłem w ASO za parę PLN.
                        zibi

                        Komentarz

                        Pracuję...